Verteller in de klas

45 tot 60 min.
De leerlingen luisteren en kijken naar een theatraal verteld verhaal, bijvoorbeeld een volksverhaal, een bewerking van een sprookje, een mythe of een legende. Al luisterend gaan kinderen mee op avontuur. Ze beleven het avontuur en maken er in hun hoofd zelf de beelden bij. De verbeeldingskracht en de fantasie worden daarmee ontwikkeld. Daarnaast is het […]

Peuterdans

Kinderen in de leeftijd van 2,5 tot 4 jaar maken op een speelse manier kennis met bewegen op muziek. In een bepaald thema (desgewenst op verzoek) dat aansluit op de belevingswereld van de kinderen, ontdekt de peuter nieuwe dingen in het wereldje om zich heen. Door de sfeer van de muziek of een verhaal komen […]

Peuter- en kleuterdans op maat

Peuters en kleuters vinden het heerlijk om te kunnen bewegen en zijn van nature constant in beweging. Door veel te bewegen, ontwikkelen ze zich beter. Ze zijn fitter, gezonder en blijer. Daarom bieden wij workshops en lessen aan op de kinderopvang en in het basisonderwijs. Tijdens de lessen kan er gewerkt worden in het thema waar de peuters/kleuters mee […]

Spelen met licht

1 uur
In deze fotografieworkshop leer je meer over licht en lichtval. De leerlingen gaan praktisch aan de slag met portretfotografie, gebruik makend van de camera op mobiele telefoons en hulpmiddelen uit de fotostudio.

Workshop Cajón

In deze workshop leer je drummen op de cajón, ga je aan de slag met basistechniek, ritmes, samenspelen, improviseren en componeren. Het weghalen van drempels om jezelf te durven presenteren, het stimuleren van vertrouwen in het eigen kunnen en de overweldigende kracht van samenspel ervaren, zijn belangrijke doelstellingen in deze workshop. Naast het feit dat […]

Activiteit op maat

AnkieSstudio biedt activiteiten op maat binnen de disciplines Beeldende Kunst en Mode en Textiel. Naar aanleiding van de vraag van de school wordt een activiteit ontwikkeld. Neem voor een afspraak contact op met Ankie.

Positive Vibes

1 tot 2 uur - op maat
Positive Vibes is een mix van drama-oefeningen en NLP, een communicatiemodel voor het verkennen van ongekende mogelijkheden. Deze werkwijze is bedoeld om diverse onderwerpen op het gebied van communicatie, sociale en emotionele vaardigheden en groepsdynamica spelenderwijze aan te pakken. Zo wordt gewerkt met kennismaken, jezelf uiten met (lichaams)taal, waarnemen en interpreteren, kijken naar perspectieven en […]

Kidsdance

45 minuten
Tijdens deze kleuterdansles staat plezier en vrij bewegen voorop. Behalve dansspelletjes worden er ook makkelijke dansjes gedaan die de kinderen kunnen nadoen. Last but not least worden er al dansend stiekem vorderingen gemaakt op het gebied van onder andere rekenen, taal, creativiteit en uiting van emoties. Desgewenst kan er in een bepaald thema of met […]

Musical (coaching)

De eindmusical. Voor de één iets om naar uit te kijken voor de ander erg spannend. Hoe zorg je ervoor dat iedereen tot zijn recht komt? Frieda (ervaren vakdocent theater en regisseur) komt kijken bij een musicalrepetitie op school. Jullie spelen de scènes en ontvangen waardevolle feedback. Aan het eind van de les ken je […]

Aan de slag met kunstenaar Steve Nijbroek

1-1,5 uur
Tijdens de workshops van Steve Nijbroek wordt er gezamenlijk of individueel een kunstwerk geproduceerd. Tijdens de les wordt ontdekt en ervaren hoe een kunstwerk ontstaat. Steve geeft hij workshops en lessenseries in de stijl van Cobra Art, met name Corneille en Karel Appel. Felle kleuren, vrolijke onderwerpen en dikke contouren. Opbrengsten Er wordt ervaren, ontdekt, […]

Zoeken en vinden

Wat zag je in een buitenhuis van vroeger? In kleine groepjes zoeken de leerlingen met een foto in de hand naar een voorwerp. Bij dat voorwerp worden vragen gesteld om zo interessante, grappige of mooie dingen van vroeger te ontdekken. Aanvraag en informatie via educatie@museumhw.nl minimaal drie weken van te voren. Opbrengsten Beleven door zelf doen […]

Kunstenaar in de klas

60 minuten
Kan je een echte kunstenaar herkennen? Loopt hij heel de dag met een penseel en schilderdoek in zijn handen. En wat is trouwens het verschil tussen een penseel en een kwast? Wat heb je allemaal nodig om een kunstwerk te maken? De workshop/kunstles begint met een korte introductie, Steve vertelt iets over zijn beroep als […]